Subject: Euroopa Kontrollikoja eriaruanne ELi seadusandjatega tehtava lobitöö kohta
From: <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Apr 2024 01:09:30 +0300

<https://www.eca.europa.eu/PublishingImages/Logos/ECA_Hor_Logo_Estonian.jpg>

Hea lugeja

Meil on hea meel Teile teatada, et äsja ilmus Euroopa Kontrollikoja liikme 
Jorg Kristijan Petroviči juhtimisel koostatud eriaruanne 05/2024: „ELi 
läbipaistvusregister – annab lobitöö kohta kasulikku, kuid piiratud teavet“.

Audiitorite sõnul võib ELi seadusandjate seas tehtav lobitöö avalikkusele 
märkamatuks jääda. ELi läbipaistvusregistril, mis sisaldab teavet Euroopa 
Komisjonis, Euroopa Parlamendis ja nõukogus tehtava lobitöö kohta, on 
positiivseid jooni, ja see informeerib kodanikke lobistide võimalikust 
mõjust. Samas on registris ka puudusi ja salvestatavas teabes lünki, mis 
kahandavad ELi kolmes kõige suuremas institutsioonis toimuva lobitegevuse 
läbipaistvust. Lisaks võivad lobistid registrist mööda minnes siiski 
tegeleda mitmesuguse suhtlusega, mille abil nad saavad kõigest hoolimata ELi 
seadusandjaid mõjutada.

Siin <https://www.eca.europa.eu/et/publications/sr-2024-05>  toodud lingilt 
leiate eriaruande ja pressiteate ELi 24 keeles.

Kui soovite kontrollikoja töö kohta rohkem teavet saada, võtke meiega 
ühendust või külastage meie veebisaiti aadressil eca.europa.eu 
<https://www.eca.europa.eu/et> . Kontrollikoja väljaannete portaali 
kasutamiseks klõpsake siin 
<https://www.eca.europa.eu/et/search-publications#k=> .

Lugupidamisega

____________________

Euroopa Kontrollikoda

Presidendi direktoraat

Institutsioonidevahelised suhted

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

eca.europa.eu <http://www.eca.europa.eu/et/Pages/ecadefault.aspx>

Käesolevas isikuandmete kaitse avalduses 
<https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/PrivacyStatementSMS_2019/Privacy-statement-sms-2019_ET.pdf> 
selgitatakse, kuidas Euroopa Kontrollikoda töötleb ja kaitseb teie 
isikuandmeid oma väljaannete levitamisel kooskõlas Euroopa Parlamendi ja 
nõukogu 23. oktoobri 2018. aasta määrusega 2018/1725 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018R1725&from=ET> 
, mis käsitleb füüsiliste isikute kaitset isikuandmete töötlemisel ELi 
institutsioonides. Kui Te ei soovi enam meilt sõnumeid saada, võite end igal 
ajal postiloendist eemaldada, klikkides siin 
<mailto:[email-masked]?subject=UNSUBSCRIBE> .